İçerik Hazırlarken Bunlara Dikkat Edin

Bir içerik yazmaya mı karar verdiniz? Tebrikler! İçerik yazmak, kullanıcılara fayda sağladığı sürece etkilidir. Aksi halde hiçbir zaman ziyaret edilmeyecek sayfaların sayısını arttırır. Peki, siz içeriği nasıl yazacaksınız?

Elbette hazırladığınız içeriği uzun uzun kelimeler ile anlatabilirsiniz. Yalnız kötü haber, ziyaretçilerinizin bu kadar fazla vakti olmayabilir. Content is king fikri ortaya atıldığından bugüne seo uyumlu yazılar yok satmaya başladı. Öyle ki, 300 karakter ile başlıyor, etkisi fazla olsun istenirse 500-600 hatta 750-800 karaktere kadar yazılıyor. İşin sırrı deniyor, herkes tarafından çok rağbet görüyor. Gerçekten görünürlük etkisini klavyeye fazladan vurduğumuz her tuş mu belirliyor? Hiç sanmıyorum. Ve John Mueller’in de benimle aynı fikirde olduğunu içtenlikle söyleyebilirim. “Bir sayfaya körü körüne yazı eklemek, onu daha faydalı hale getirmez.” şeklinde yanıtlıyor bir izleyicinin sorusunu.

Güçlü içerik ile zayıf içerik nasıl ayırt edilebilir?

Yanıt çoğu zaman sorulan soru kadar nettir. Bir kullanıcı herhangi bir şey aradığında, hızlı şekilde yanıt bulmak ister. Bu yüzden soruyu yanıtlamak çoğu zaman zordur. Merak edilen bir konuya açıklık getirmek, başlıkların hiyerarşik şekilde sıralama ve dizilimini gerektirir. Kullanıcı hazırladığınız içeriği sevdiyse okumaya devam edecektir. Eğer sevmediyse, “bounce rate” oranınızı arttırıp sayfanızdan ayrılacaktır. Birçok site sahibi, güçlü içeriği karakter sayısının fazlalığından ibaret zannediyor. Peki gerçek böyle mi? Elbette hayır. Bir içeriğin gücünden söz edeceksek, başta ne kadar faydalı olduğunu ve kullanıcıya ne kadar bilgi verdiğini inceleyebiliriz. Diğer bir unsur ise içerik için belirlenen başlık soruyu yanıtlıyor mu? Eğer sorunun yanıtını vermekte sözü yok yere uzatıyorsanız, içeriğiniz aynı hızla zayıflıyor demektir.

Güçlü bir içerik, çeşitli medyalarla desteklenerek zenginlik sunar. Ne kadar güzel koltuk yıkadığınızı 1500 karakter ile anlatmak, yıkadığınız koltukların görselini paylaşmak kadar fikir vermez. Eğer bu içeriğe video da ekleyip, küçük bir bölümünde müşteri görüşlerine yer veriyorsanız, demek oluyor ki; işinizi iyi yapıyorsunuz! İşte, içeriğinizi güçlendirmeye başladınız. Şimdi içerik analizi yaparak, net sorulara net yanıtlar hazırlama zamanı…

İçerik analizi nasıl yapılır?

İçerik analizi, belirli durum, kelime ve kavramların bulunması için yapılan kapsamlı bir araştırmadır. Bir içerik yazmaya karar verdiğinizde, bunun hakkında bilgi toplamanız ve doğruluğundan emin olduktan sonra hazırlamaya başlamalısınız. İçerik analizi yaparken web siteleri, topluluk forumları ve dijital ansiklopedilerden faydalanabilirsiniz. Ve kullanıcı etkileşimleri. Bir konu hakkında içerik yazmaya karar verdinizde internette konuşulan bir konu olmasına fazlasıyla dikkat ediniz. Aksi halde yazdığınız bu içeriği tek okuyacak kişi kendiniz olabilirsiniz.

Author avatar
danimarka

Yorum yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Danimarka, bu sitede çerezlerin kullanımına izin verir.