Yukarı kaydır
Oruçreis Mah. Tekstilkent Cad K:1 No:38
Esenler, İstanbul 34235
hello@danimarka.com.tr
WhatsApp: +90 537 366 0 166
hello@danimarka.com.tr
Bir İBANLAR Markasıdır.

Coronavirus ile Mücadele Stratejiniz Nasıl Olmalı?

Ülkemizde hızla yayılan korona virüsü Turizm, Tatil, Tekstil ve Restoran başta olmak üzere birçok sektörü olumsuz yönde etkiledi. İnşaat sektörü ise bu durumdan fazla etkilenmemiş gibi gözüküyor. Yaşanan pandemi ile birlikte tüketicilerin satın alma davranışlarında bazı farklılıklar gözlemlendi. Peki, İşletmeler buradaki farklılıklara nasıl yanıt vermeli ve ne gibi önlemler almalıdır?

Her şeyden önce vaka sayısındaki artış, tüketicilerin evde kalmasını ve bir süre dışarıya çıkmamasını gerektiriyor. Evde geçirilecek gönüllü karantina süresinin ne kadar olduğu ise henüz bilinmiyor. Buradaki belirsizlikler, herkes için kaygı vericidir. Peki, tüketim azalıyor mu? Kesinlikle hayır. Bunun aksine, malların tükenme korkusu, daha fazla satın alarak ürün stoklamak, tüketicilerin en sık yaptığı şeyler arasında bulunuyor.

COVID 19 İş piyasalarını olumsuz yönde etkiledi.

Yakın zamanda yapılan çevrimiçi araştırmalar, internet aramalarının büyük ölçüde arttığını gösteriyor. Tüketiciler, ihtiyaç duydukları ürünleri fiziki olarak almak yerine, internet aracılığıyla satın almayı tercih ediyor. Buradaki artış oranı %67 olarak gerçekleşti. Araştırma, aynı zamanda CPC reklam ziyaretlerindeki azalmayı da gösteriyor. Kullanıcılar yaşadığı güvenlik endişeleri sebebiyle, ücretli bağlantılar yerine organik sonuçları ziyaret ediyor. 10 Mart 2020 tarihinden itibaren Google reklamlarının görüntülenme sayısı %16 oranında düşüş yaşadı. Bu süre içerisinde (SEO) Arama Motoru Optimizasyonu, yükseliş trendini önemli ölçüde arttırdı.

Organik ziyaretlerin %330 oranında artmasıyla birlikte SEO çalışmalarında bir parlama oluştu. Son 1 haftada Türkiye’de gerçekleşen “seo” aramaları %47 oranında artış gösterdi. Peki, firmanızda niçin SEO tercih etmelisiniz?

SEO Düşük Maliyetli Bir Yatırım Gerektirir!

İnternet aramalarındaki artış rekabet oluşturduğundan, Google CPC/PPC tıklama başı maliyetler hızla artmaktadır. Yaşanan talep ne kadar yükselirse ödenen reklam maliyeti o kadar artar. Böyle bir ortamda günlük reklam maliyetinizi en az 100 TRY olarak planlamanız gerekebilir.

SEO; değişken reklam maliyetlerine karşın, size sabit fiyat garantisi sunar. Arama motoru optimizasyonu ile hedef kitlenize doğrudan ulaşabilirsiniz. Ekonomik kaygıların yüksek olduğu dönemler seo için iyi zamanlardır. Üstelik çok küçük maliyetlerle, siteniz için en iyi görünümü elde etmenizi sağlar. Günün sonunda kapanan kampanyalar gibi değildir ve daima erişime açıktır.

COVID-19 Krizinde Dijital Varlığınızı Nasıl Yönetmelisiniz?

  • Bağlantı Yapınızı Gözden Geçirin
  • Google MyBusiness Profilinizi Güncel Tutun
  • Coronavirus Sık Sorulan Sorulara En İyi Yanıtları Verin
  • Sosyal Medya Hesabınızdaki İzlemeleri Arttırın

Bağlantı Yapınızı Gözden Geçirin

Coronavirus satışta tuttuğunuz ürün/ürünlerin önem sırasını değiştirmiş olabilir. Öne çıkan değişiklikleri takip etmek için link şemanızı daima güncel tutmalısınız. Yakın zamanda gerçekleşen aramaların ne yönde farklılaştığını belirlemek, sizlere büyük kolaylık sağlayacaktır.

Google MyBusiness Profilinizi Güncel Tutun

Coronavirus salgını işletmelerin çalışma saatlerinde değişiklik ve kısıtlamalar getirdi. Değişiklikten etkilenen bir işletmeye sahipseniz, güncel çalışma saatlerinizi düzenlemeniz faydalı olacaktır. İşletmenizi ziyaret edecek olan müşterileriniz yayınladığınız bilgilerden yararlanabilir.

Coronavirus Sık Sorulan Sorulara En İyi Yanıtları Verin

Tüm ülkede etkili olan virüs salgını, çalışmalarınızda farklılık yaratmış olabilir. Müşterilerinizin merak ettiği tüm soruların yanıtlarını çevrimiçi olarak paylaşmanız büyük önem taşır. Satın Alma, Sipariş, İade ve İptal gibi merak edilen soruları yanıtlamanız, sizinle çalışacaklara büyük kolaylık sunacaktır.

Sosyal Medya Hesabınızdaki İzlemeleri Arttırın

İnsanların ne konuştuğunu bilmek yakın gelecekle ilgili önemli bilgiler içeriyor. Fiziki çalışmalarınızın azaldığı bu dönemde, sosyal medya mesainizi arttırmanız gerekebilir. Kullanıcıların yaşadığı kaygıları görmek, ihtiyaç ve taleplerini doğru anlamak için sosyal medyada varlığınızı sürdürmelisiniz. Ücretli servislerinizin yanında ücretsiz destek servisleri yaratmak dikkat çekici olacaktır.

Güvenlik Sağlamanın Önemli Püf Noktaları Nelerdir?

  • Şeffaflığa Dikkat Edin
  • İşletme Bilgileriniz Erişilebilir Olsun
  • EV SSL/SSL Sertifikası Edinin

Şeffaflığa Dikkat Edin

Sitenizde birçok kişinin ziyaret etmediği “Çerez Politikası, Güvenlik Politikası, Mesafeli Satış, İptal ve Cayma Hakkı, KVKK” gibi dokümanlar hazırlayın. Bu ve benzeri sayfalar, çalışmalarınızın şeffaflığını sürdürür ve müşterilerinizin size güvenmesini kolaylaştırır. COVID 19 mücadelesinde kaygı taşıyan tüm ön yargıları ortadan kaldırın.

İşletme Bilgileriniz Erişilebilir Olsun

E-Ticaret alışverişlerinin öne çıktığı bu dönemde, internet kullanıcıları alışveriş yaparken büyük endişe duyuyor. Bir ürün veya hizmeti almadan önce firma hakkında yeterli bilgiyi almak elbette önemli. Yaşanan endişeyi ortadan kaldırmak ise oldukça kolay. Peki, ne yapabilirsiniz? Cevap, işletme bilgilerinizin erişilebilir olmasını sağlayın. Sitenizden alışveriş yapacak kullanıcılara ticari firma bilgilerinizi paylaşmak, önemli ölçüde güvenirliğinizi arttıracaktır.   

EV SSL/SSL Sertifikası Edinin

İnternet alışverişlerinde öne çıkan sorunlardan biri de SSL güvenlik sertifikası sorunudur. Sitelerin birçoğunda “Güvenli Değil” ibaresi yer alır. Buradaki mesaj ise kullanıcıları tedirgin etmektedir. Eğer sitenizde mevcut bir güvenlik sertifikası yoksa, hızlı şekilde edinmelisiniz. E-Ticaret sitenizi aktif şekilde kullanıyor ve devamlı satış yapıyorsanız, “Güven Damgası” almanızı önemle tavsiye ederiz.

Unutmayın, hangi dönem olursa olsun güvenliği en üst seviyede tutmalısınız. 2019 Edelman Trust Barometer (2019 Edelman Güven Barometresi) araştırması, kullanıcıların %81’i sadece güven duydukları yerden alışveriş yapıyor. Diğer bir başlık ise, satış sonrası destek. Ürün veya hizmetinizi satın alan tüm müşteriler, yaşayacakları sorunlarla ilgili hızlı şekilde çözüm almayı istiyor. Buradaki endişeleri güven vererek aşabilirsiniz.  

Author avatar
Danimarka SEO Ekibi
https://www.danimarka.com.tr

Yorumla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Danimarka, bu sitede çerezlerin kullanımına izin verir.