Yukarı kaydır
Oruçreis Mah. Tekstilkent Cad K:1 No:38
Esenler, İstanbul 34235
hello@danimarka.com.tr
WhatsApp: +90 537 366 0 166
hello@danimarka.com.tr
Bir İBANLAR Markasıdır.

Backlink (16) Geri Bağlantı

80 / 100 SEO Puanı

Backlink Nedir?

Backlink ya da diğer adıyla Geri Bağlantı, iki site arasındaki ilişkiyi kuran bağlantı adı adıdır. Backlink sayfa içerisinde yer alan herhangi bir yazıya ya da resme tanımlanabilir. “Geri bağlantılar” SEO için büyük önem taşır. Peki, Backlink neden önemlidir?

Backlink Niçin Önemlidir?

Geri bağlantılar “dofollow” etiketiyle kullanıldığında önemli etkilere sahiptir. Backlink SERP için “güven oyu” demektir. Herhangi bir web sitesi size geri bağlantı veriyorsa, sitenize olan güveni belirler. Size bağlantı veren site, otoriter kimliğe sahip ise bu bağlantılar sitenize pozitif yönde etki eder. Buradaki ilişki, backlink inşası oluşturur.

İnşa edilen Backlink çoğu zaman istenildiği şekilde sonuç vermez. Bunun en temel sebebi, geri bağlantı veren sitenin otoritesinin zayıf olmasıdır. Düşük otoriteye sahip siteler düşük kaliteye sahip olup, ücret karşılığında sıkça bağlantı satışı yapar. Bu ve benzeri sitelerden aldığınız bağlantılar sitenize negatif etkiler sağlar. Bu düzenli şekilde sitenizin gerilmesine ve Google tarafından cezalandırılmasına yol açar.

Backlink İnşası Nasıl Yapılmalıdır?

Geri bağlantı inşa etmek uzun süre alan bir çalışma olup oldukça zordur. Sitenizdeki yayınlar bu aşamada büyük önem taşır. Bilgiler daima güncel ve doğruluğunda hiçbir şüphe bulundurmamalıdır. Ancak bu noktada, bir başka sitelerden geri bağlantı almaya başlarsınız. Geri bağlantı inşası doğru oluşturulduğunda, sitenizin SERP sonuçlarında çok iyi sıralama alması kolaylaşır. Bununla beraber otoriter puanlama sağlayan DA/PA değerlerinizde artış gözlemleyebilirsiniz. Birçok site sahibi kaliteli içerik üreterek bunu amaçlar.

Backlink Bağlantı Türleri Nelerdir?

Bağlantılar, tek düze değil pek çok farklı türe sahiptir. Bu yazıda, geri bağlantıları kolay tanımanız için ihtiyacınız olan tüm çeşitlere yer vereceğim. İşte tüm linkleri bir arada bulabileceğiniz Backlink Sözlüğü!

1. Bağlantı Metni (Anchor Text)

Bağlantı metinleri çapa metin/çapa link olarak da bilinir. Genellikle anahtar kelimeye verilen bu bağlantılar, en çok ücret karşılığı satılan bağlantılardır. Çeşitli geri bağlantı analiz araçlarında bu bağlantılar için #money etiketi yer alır. Bağlantı metni SEO için büyük etkiye sahiptir.

2. Alt Etiketler (Alt Tags)

Alt etiketler genellikle bağlantı metinleriyle birlikte kullanılır. En çok görsellerde tercih edilir. Bir sese ya da görüntüye verilen bağlantılar, genellikle alt etiket içerir. Bu yönlendirilen bağlantının neyle ilgili olduğunu tanımlar.

3. Marka Etiketleri (Brand Mentions)

Marka etiketleri en zararsız geri bağlantıları oluşturur. Bir web sitesi herhangi markaya bağlantı verdiğinde, bunun için marka etiketini kullanır. Marka adının ücretli bir kelime içermesi, yapılan işlemin botlar tarafından kötü algılanmasını sebep olabilir.

4. Kırık Bağlantılar (Broken Links)

Kırık bağlantılar, verilen bağlantının hedef almamasıyla ortaya çıkar. Bir başka siteden verilen herhangi bir bağlantı, adresine ulaşmadığın 404 sayfa bulunamadı hatasıyla sonuçlanır. Bu tür bağlantıların tümü kırık bağlantı olarak adlandırılır.

5. Takip Edilen Bağlantılar (Dofollow Links)

Ne tür olursa olsun, nofollow etiketi içermeyen bağlantıların tümü dofollow olarak tanımlanır. Dofollow bağlantılar adından da anlaşılacağı gibi referans niteliğinde olan bağlantılardır. Bu şekilde verilen geri bağlantılar, otorite geçişine izin vermekte olduğundan dikkatli şekilde kullanılmalıdır.

6. Takip Edilmeyen Bağlantılar (Nofollow Links)

Dofollow özellikteki bağlantının zıt anlamlısıdır. Yüksek kaliteye sahip ve otoriter sınıfta bulunan siteler genellikle nofollow bağlantılar verir. Bu bağlantılar hiçbir şekilde otorite geçişine müsaade etmez ve oldukça güvenlidir.

7. Takip Edilmeyen Bağlantılar (Nofollow Links)

Dofollow özellikteki bağlantının zıt anlamlısıdır. Yüksek kaliteye sahip ve otoriter sınıfta bulunan siteler genellikle nofollow bağlantılar verir. Bu bağlantılar hiçbir şekilde otorite geçişine müsaade etmez ve oldukça güvenlidir.

8. Gizli Bağlantılar (Hidden Links)

Black Hat SEO uygulamalarının sonuç verdiği yıllarda sıkça kullanılırdı. Hidden Links genellikle site zemin rengiyle aynı olan bağlantıların tümüdür. En küçük yazı puntosunda oluşturulan bu bağlantılar, genellikle footer ve benzeri bölümlere gizlenir. Sitede görülmeyen ancak botların okuyabildiği bağlantılar Gizli Bağlantı adı verilir.

9. Resimli Bağlantılar (Image Links)

Resimli bağlantılar genellikle e-ticaret siteleri için kullanılır. Özellikle Google Görsel Arama motorunda etkili şekilde sonuç verir. Organik ziyaretlere etkisi ise oldukça azdır. Resimli bağlantılar img etiketinin içerisinde yer alır ve alt etiketiyle bilgi yazılır. Bu bağlantıların tümüne resimli bağlantı adı verilir.

10. Gelen Linkler (Inbound Links)

Inbound Links (Gelen Bağlantılar) kavramı sitenize gelen tüm bağlantılara verilen isimdir. Herhangi bir tür veya modelde sitenize ulaşan tüm bağlantılar gelen linkler olarak belirlenir. Inbound için düzenli aralıklarla kontroller sağlamanız oldukça önemlidir.

11. Giden Linkler (Outbound Links)

Outbound links (Giden Bağlantılar) kavramı sitenizden giden tüm bağlantılara verilen isimdir. Herhangi bir tür veya modelde sitenizden bir başka siteye giden tüm bağlantılar, outbound links olarak belirlenir. Bu bağlantılar için herhangi bir kontrol yapmanız gerekmez.

12. Eyleme Geçiren Bağlantılar (Noise Anchors)

Noise Anchors genellike nofollow bağlantılardan oluşur. (Ziyaret Et, Siteye Git, Resmi Büyük, Telefon Et, Haritada Gör, Teklif Al vb.) en sık karşılaştığımız örneklerdir. Bu bağlantılar dofollow olarak işaretlendiğinde sadece otorite geçişi sağlar. Herhangi bir sayfa/kelime için SERP sonuçlarında yükseliş yaratmaz.

13. Ücretli Bağlantılar (Paid Link)

Ücretli bağlantılar herhangi bir şey karşılığında otorite geçişine müsaade eden bağlantıların tümüdür. Bu bağlantılar genellikle para karşılığı inşa edilir ve büyük risk içermektedir. Google Kalite Yönergeleri için ihlal oluşturan bu uygulama, tespit edildiğinde manuel işlem ile sitenizin silinmesine yol açar. Tavsiyemiz, bu tür bağlantılar almak yerine doğal link edinmeye çalışmanız yönündedir. Yakın zamanda sunulan ikinci Google çekirdek güncelleme bu bağlantıların kontrolünü kolaylaştırdı.

14. Zehirli Linkler (Toxic Link)

Google tarafından önceden tespit edilmiş sitelerin dışarı verdiği bağlantı türüdür. Zehirli linkler, bağlantı verilen sitelerin cezalandırılmasına sebebiyet verir. Bu tür linkleri ölçümleyebileceğiniz çeşitli araçlar mevcuttur. MOZ/SEMRush ve Ahrefs bu konuda yardım alabileceğiniz bazı uygulamalar. Eğer zehirli link yönlendiren bir siteden bağlantı aldıysanız, bu bağlantıyı hızlı şekilde reddetmelisiniz. Aksi durumda bağlantıyı kabul ettiğiniz anlaşılır.

15. Sponsorlu Bağlantılar (Sponsorred Links)

Yakın zamanda Google tarafından yayımlanan bu bağlantılar, reklam yapan yayımcı siteleri korumaya yönelik bağlantı türüdür. Ücret karşılığında tanıtım yapan bir site, tanıtım yaptığı siteye sponsorlu bağlantı verebilir. Bu verilen bağlantı, iki site için güven sağlamaktadır. Ücret karşılığında bağlantı inşa eden siteler asla bu bağlantıyı tercih etmez.

16. Çevrilen Bağlantılar (Convertible Links)

Çevrilen bağlantılar genellikle ücret karşılığı satılan bağlantıların bir süre sonra etiket değiştirmesiyle oluşur. Dofollow etiketiyle verilen bir bağlantı 1 hafta ya da 10 gün sonra bunu Nofollow olarak günceller. İşte bu, çevrilen bağlantıyı oluşturur. Yapılan bu değişiklik, bağlantı alan site için büyük risk yaratır.

Evet, backlink nedir, backlink türleri nelerdir? Kapsamlı şekilde hazırladığımız geri bağlantı rehberi yazımız burada sonlanıyor. Sürekli güncellenen bağlantı türlerini yazımızda tutmaya devam edeceğiz. İlginizi çektiyse ancak hala aklınıza takılan sorular varsa, burada bu başlık altında bize iletebilirsiniz. Uzun olan bu yazıyı okurken gösterdiniz sabır için teşekkür ederiz!

Author avatar
Hazar Özel

2 comments

Yorumla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Danimarka, bu sitede çerezlerin kullanımına izin verir.